Polski Bon Turystyczny

REZERWUJ ONLINE JUŻ TERAZ SPRAWDŹ DOSTĘPNOŚĆ ZOBACZ NASZE NAJCIEKAWSZE OFERTY

Sprawdź jak możesz zapłacić Polskim Bonem Turystycznym za pobyt w Blue Marine Mielno

Wszystko co powinieneś wiedzieć o Polskim Bonie Turystycznym w jednym miejscu 

Drogi Gościu,

od 1 sierpnia 2020 r. istnieje możliwość płacenia za usługi noclegowe za pomocą Polskiego Bonu Turystycznego. Taki Bon otrzymują rodzice i mogą go wykorzystać na pokrycie wypoczynku swojego dziecka. Rodzinne pobyty w Blue Marine Mielno spełniają wymogi  Ustawy o Polskim Bonie Turystycznym, zatem można płacić  tym bonem za pobyty u nas.

Polski Bon Turystyczny jest nowym programem, więc nie wszystko jest jeszcze dobrze wyjaśnione i zrozumiałe dla Turystów, dlatego opracowaliśmy niniejsze kompendium, aby w jednym miejscu każdy z Państwa mógł otrzymać maksymalnie pełną wiedzę.

Jeżeli jednak nie znajdziecie Państwo tutaj odpowiedzi na Wasze pytanie ZUS uruchomił całodobową infolinię pod numerem 22 11 22 111.

Zapraszamy do skorzystania z możliwości opłaty Polskim Bonem Turystycznym w czasie pobytów w Blue Marine Mielno.

Pozdrawiamy

Zespół Blue Marine Mielno

spa

Co muszę zrobić by otrzymać Bon Turystyczny?

  • Bon jest dokumentem elektronicznym. Ma unikalny 16-cyfrowy numer i jest świadczeniem pieniężnym na poszczególne dzieci w wieku do 18 rż.
  • Dysponentem bonu jest Rodzic dziecka, który aby móc go użyć musi go najpierw aktywować na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS (wybierz zakładkę [Ogólny], a następnie [Polski Bon Turystyczny] i następnie [Mój Bon]).
  • Aktywacja bonu będzie możliwa od 1 sierpnia 2020 r. – przed tą datą zakładka [Polski Bon Turystyczny] na PUE ZUS nie jest widoczna!
  • W czasie aktywacji trzeba podać adres e-mail na który przyjdzie informacja z ZUS o aktywacji bonu wraz z kodem niezbędnym do dokonania płatności oraz nr telefonu na który przychodzić będą SMSy używane w trakcie procesu płatności.
  • Do aktywacji kodu jest NIEZBĘDNE posiadanie aktywnego profilu na PUE ZUS. Jeśli nie masz profilu na PUE ZUS, musisz się zarejestrować (skorzystaj z instrukcji).

Jeżeli masz jakieś dodatkowe pytania dotyczące aktywacji bonu przeczytaj najczęstsze pytania i odpowiedzi na dole tej strony lub skontaktuj się z infolinią ZUS pod nr 22 11 22 111 czynną całą dobę lub prześlij pytanie mailem bon@zus.pl

spa

Jak mogę zapłacić bonem turystycznym?

  • Płatność bonem jest możliwa od 1 sierpnia 2020 r. do 31 marca 2022 r. pod warunkiem, że wcześniej bon został aktywowany przez Dysponenta bonu (rodzica lub prawnego opiekuna dziecka)
  • Gdy aktywowałeś bon turystyczny otrzymałeś na adres mailowy podany w czasie rejestracji specjalny kod do płatności. Jest on niezbędny do dokonania płatności.
  • Jeżeli nie możesz znaleźć maila z kodem do płatności to nic się nie stało – wejdź na portal PUE ZUS (wybierz zakładkę [Ogólny], a następnie [Polski Bon Turystyczny] i następnie [Mój Bon]) i stamtąd odczytaj/przepisz sobie unikalny kod do płatności bonem.
  • Płacąc za pobyt w Blue Marine Mielno podaj recepcjoniście jaką kwotę chcesz opłacić bonem oraz podyktuj unikalny kod do płatności.
  • Recepcjonista wprowadzi do systemu Twój kod płatności oraz kwotę – jeżeli wszystko przebiegnie pomyślnie i kwota, którą chcesz opłacić nie jest większa niż kwota dostępnych środków na bonie, to na numer telefonu podany przy aktywacji bonu otrzymasz SMS z informacjami: jaka kwota będzie pobrana oraz jaki podmiot (u nas to jest Spółdzielnia Właścicieli Blue Marine Mielno) pobiera tę opłatę. Jeżeli wszystko się zgadza podaj recepcjoniście jednorazowy PIN który również znajduje się w treści SMSa
  • Po wpisaniu PINu przez naszego recepcjonistę płatność została dokonana.

Jeżeli masz jakieś dodatkowe pytania dotyczące samej płatności bonem przeczytaj najczęstsze pytania i odpowiedzi na dole tej strony lub skontaktuj się z infolinią ZUS pod nr 22 11 22 111 czynnym całą dobę lub prześlij pytanie mailem bon@zus.pl

spa

Za co mogę płacić Polskim Bonem Turystycznym?

  • Zgodnie z Ustawą o Polskim Bonie Turystycznym jest to świadczenie pieniężne na rzecz dzieci do 18 rż, które może być przeznaczone na opłacenie usługi noclegowej, bądź udziału w imprezie turystycznej trwającej min 24 godz lub zawierającej nocleg.
  • W Blue Marine Mielno możesz więc użyć bonu do opłacenia kosztów pobytu w ramach którego wypoczywa dziecko – beneficjent bonu. Natomiast nie możesz bonem opłacić zabiegów w naszym SPA czy posiłków lub napojów zamówionych niezależnie od wyżywienia opłaconego w ramach pakietu pobytowego.
  • Bonem można opłacić również pakiety w ramach których dzieci wypoczywają gratis (u nas takie pakiety przysługują dzieciom poniżej 3 rż.) – ważne jest jedynie, by opłacany pakiet dotyczył również pobytu dziecka na którego ten bon jest wystawiony.
  • Bonem możesz również opłacić zaliczkę na pobyt u nas – wtedy telefonicznie podasz nam kod do płatności oraz jednorazowy PIN otrzymany SMSem
  • Nie musisz od razu wydać pełnej kwoty bonu – możesz nim płacić kilkukrotnie. Ważne jest abyś w momencie płatności wiedział ile jeszcze pieniędzy jest dostępnych na danym bonie. Tę wiedzę masz tylko TY – recepcjonista dokonujący płatności nie widzi ile masz dostępnych środków. Jeżeli podasz choćby o 1 gr większą kwotę niż jest dostępna na bonie, system nie zrealizuje takiej płatności.
  • Jeżeli nie pamiętasz ile masz jeszcze dostępnych środków na bonie – zawsze możesz to sprawdzić na PUE ZUS (wybierz zakładkę [Ogólny], a następnie [Polski Bon Turystyczny] i następnie [Mój Bon]).

Pełną listę przedsiębiorstw turystycznych takich jak Blue Marine Mielno, które przyjmują płatność bonami znajdziesz na stronie https://bonturystyczny.polska.travel/

 

spa

Najczęściej zadawane pytania dotyczące Bonu Turystycznego

Stan prawny na dzień 29 lipca 2020 r

odpowiedzi opracowane na podstawie materiałów Polskiej Organizacji Turystycznej

 

  1. Jak otrzymam swój bon?

Twój bon jest na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Jeśli jesteś osobą uprawnioną, zaloguj się na swój profil na PUE ZUS. Wybierz z górnego menu zakładkę [Ogólny] i przejdź do zakładki [Polski Bon Turystyczny], a następnie [Mój bon]. Jeśli nie masz profilu na PUE ZUS, musisz się zarejestrować (skorzystaj z instrukcji).

  1. Czy muszę złożyć wniosek, aby otrzymać bon?

Nie musisz składać wniosku o przyznanie bonu. Musisz go jedynie aktywować. Aby to zrobić, zaloguj się na swój profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS na www.zus.pl. Wybierz zakładkę [Ogólny] i przejdź do zakładki [Polski Bon Turystyczny], a następnie [Mój bon]. Musisz uzupełnić swój aktualny e-mail oraz numer telefonu komórkowego.

  1. Jakie trzeba złożyć dokumenty, aby otrzymać dodatkowe świadczenie na dziecko niepełnosprawne?

Aby otrzymać dodatkowe świadczenie w formie bonu, musisz złożyć przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS oświadczenie osoby uprawnionej w celu ustalenia prawa do dodatkowego świadczenia w formie Polskiego Bonu Turystycznego (DBT). Oświadczenie wypełnisz na PUE ZUS z pomocą kreatora. W oświadczeniu wskaż, czy Twoje dziecko ma orzeczenie o:

  • niepełnosprawności, lekkim, umiarkowanym albo znacznym stopniu niepełnosprawności-wydane na podstawie przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
  • częściowej niezdolności do pracy, całkowitej niezdolności do pracy, całkowitej niezdolności do pracy i samodzielnej egzystencji albo niezdolności do samodzielnej egzystencji – wydane na podstawie przepisów o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych,
  • stałej albo długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym i do samodzielnej egzystencji albo trwałej lub okresowej całkowitej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym i do samodzielnej egzystencji – wydane na podstawie przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników.

Do oświadczenia musisz dołączyć kopię orzeczenia.

  1. Czy na dziecko niepełnosprawne przysługuje wyższe świadczenie?

 Jeśli masz prawo do świadczenia wychowawczego lub dodatku wychowawczego na dziecko niepełnosprawne, przysługuje Ci dodatkowe świadczenie w formie bonu. Otrzymasz więc jedno świadczenie w formie bonu w wysokości 500 zł oraz jedno dodatkowe świadczenie w formie bonu w wysokości 500 zł.

  1. Czy bon wynosi 500 zł na rodzinę, czy na każde dziecko?

Świadczenie w formie bonu o wartości 500 zł przysługuje na każde dziecko, na które masz prawo do świadczenia wychowawczego albo dodatku wychowawczego. 

  1. Jak wygląda bon turystyczny?

Bon jest dokumentem elektronicznym. Ma unikalny 16-cyfrowy numer i jest na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS (wybierz zakładkę [Ogólny], a następnie [Polski Bon Turystyczny]). Z tego dokumentu wynika m.in., kto jest uprawniony do świadczenia, na które dzieci, jaka jest kwota świadczenia na poszczególne dzieci oraz łączna kwota przyznanych świadczeń.

  1. Czy bonem można płacić kilka razy?

Tak, bonem możesz płacić wielokrotnie, aż do wyczerpania wysokości świadczenia w formie bonu lub dodatkowego świadczenia w formie bonu (na dziecko niepełnosprawne).

  1. Czy mogę wymienić bon na gotówkę?

Nie możesz wymienić bonu na gotówkę, inne środki płatnicze ani inne środki wymiany.

  1. Czy mogę skorzystać z wypoczynku po 31 marca 2022 r., za który zapłacę bonem?

Tak, jeśli zapłacisz za pomocą bonu do 31 marca 2022 r.

  1. Czy będę mogła skorzystać z bonu, jeśli urodzę dziecko w 2021 r.?

Tak. Jeśli w 2021 r. uzyskasz prawo do świadczenia wychowawczego (tzw. 500+), to będzie Ci również przysługiwało świadczenie w formie bonu. Możesz zrealizować go do końca marca 2022 r.

  1. Co zrobić w sytuacji, gdy kwota za nocleg w hotelu będzie przewyższać wartość bonu?

Jeśli usługa hotelarska przekracza wartość bonu, to brakującą część możesz zapłacić gotówką lub kartą płatniczą.

  1. Czy bon turystyczny mogą otrzymać osoby samotnie wychowujące dzieci, rodzice zastępczy albo rodzice sprawujący opiekę naprzemiennie?

Tak. Uprawnioną do Polskiego Bonu Turystycznego jest osoba, której przysługuje prawo do świadczenia wychowawczego albo dodatku wychowawczego na dziecko. Jeśli sprawujecie opiekę nad dzieckiem naprzemiennie, każdemu z Was przysługuje bon w wysokości 250 zł oraz ewentualnie dodatkowe 250 zł, jeśli dziecko jest niepełnosprawne i ma orzeczenie, które to potwierdza.

  1. Czy bonem można opłacić wyjazd zagraniczny?

 Nie. Za pomocą bonu możesz zapłacić za usługi hotelarskie i imprezy turystyczne świadczone na terenie Polski przez przedsiębiorstwa turystyczne i organizacje pożytku publicznego, które przystąpiły do projektu Polski Bon Turystyczny. Listę tych podmiotów znajdziesz na stronach

Polskiej Organizacji Turystycznej (POT): www.bonturystyczny.gov.pl, www.pot.gov.pl oraz www.polska.travel.

  1. Czy będzie lista hoteli, w których będzie można zapłacić za pomocą bonu?

 Listę przedsiębiorców turystycznych oraz organizacji pożytku publicznego, u których będziesz mógł zapłacić za pomocą bonu, znajdziesz na stronach Polskiej Organizacji Turystycznej (POT): www.bonturystyczny.gov.pl, www.pot.gov.pl oraz www.polska.travel.

  1. Jak otrzymam informację, że mam przyznany bon?

Jeśli chcesz sprawdzić, czy masz bon, zaloguj się na swój profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Jeśli masz prawo do bonu, w zakładce [Ogólny] będzie zakładka [Polski Bon Turystyczny] > [Mój bon]. Bon musisz aktywować. Aby to zrobić, wpisz swój aktualny adres e-mail oraz numer telefonu komórkowego. W chwili aktywacji zostanie Ci nadany kod obsługi płatności. Otrzymasz go e-mailem, aby potwierdzić płatność za pomocą bonu.

  1. Co to jest kod obsługi płatności?

To kod, który otrzymasz, gdy aktywujesz swój bon na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Tylko Ty będziesz znał ten kod. Kod będziesz też mógł sprawdzić na swoim profilu na PUE ZUS w zakładce [Polski Bon Turystyczny] > [Mój Bon]. Wykorzystasz go, gdy będziesz płacić za usługi, np. rezerwować nocleg w hotelu.

  1. Gdzie mogę sprawdzić/ zobaczyć swój kod obsługi płatności?

Kod obsługi płatności będziesz mógł sprawdzić w e-mailu, który otrzymasz w dniu aktywacji bonu, oraz na swoim profilu na PUE ZUS w zakładce [Polski Bon Turystyczny] > [Mój Bon]. 

  1. Czy jeśli wystąpię do POT o bon i dostanę decyzję odmowną, mogę się odwołać?

Jeśli otrzymasz decyzję o odmowie przyznania świadczenia w formie bonu, możesz złożyć odwołanie do ministra rozwoju.

  1. Gdzie znajdę na PUE ZUS informacje o bonie?

Na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS w zakładce [Ogólny] jest nowa zakładka [Polski Bon Turystyczny]. Zobaczysz ją, jeśli masz prawo do świadczenia w formie bonu. Kliknij w [Polski Bon Turystyczny], a następnie w [Mój bon]. Pojawią się następujące opcje:

  1. [Aktywuj bon],
  2. [Zmiana danych kontaktowych],
  3. [Wniosek o dodatkowe świadczenie],
  4. [Podgląd].
  1. Co trzeba zrobić, jeśli na PUE ZUS nie mam zakładki [Polski Bon Turystyczny]?

Jeśli w zakładce [Ogólny] nie ma zakładki [Polski Bon Turystyczny], oznacza to, że nie masz ustalonego prawa do świadczenia w formie bonu. W takiej sytuacji, jeśli spełniasz wymagane warunki, powinieneś złożyć wniosek o to świadczenie do Polskiej Organizacji Turystycznej (POT). POT wyda w tej sprawie decyzję.

  1. Co trzeba zrobić, aby zapłacić za pomocą bonu za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne?

Jeśli aktywujesz bon na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, czyli uzupełnisz swój aktualny adres e-mail i numer telefonu komórkowego, otrzymasz e-mailem kod obsługi płatności. Kod będziesz też mógł sprawdzić na swoim profilu na PUE ZUS w zakładce [Polski Bon Turystyczny] > [Mój Bon]. Kod ten podajesz np. w recepcji hotelu, gdy płacisz za usługi. Następnie otrzymasz  na numer telefonu komórkowego (który jest  w zakładce [Polski Bon Turystyczny] > [Mój bon]) SMS z kodem potwierdzającym tę płatność. Ten kod musisz podać recepcjoniście.

  1. Czy mogę sprawdzić, jaką wartość bonu mogę jeszcze wykorzystać?

Tak, aktualny stan środków, które możesz jeszcze wykorzystać, sprawdzisz na swoim profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Wybierz z górnego menu zakładkę [Ogólny] i przejdź do zakładki [Polski Bon Turystyczny] > [Mój bon].

  1. Mam zakładkę na PUE ZUS [Polski Bon Turystyczny], ale nie dostałem e-mailem kodu obsługi płatności. Co muszę zrobić?

Kod obsługi płatności otrzymasz przy aktywacji bonu. Aby to zrobić, wybierz zakładkę [Ogólny], a następnie [Polski Bon Turystyczny] > [Mój bon] i kliknij [Aktywuj bon]. Musisz uzupełnić swój aktualny adres e-mail oraz numer telefonu komórkowego.

Jeśli aktywowałeś bon, a nie otrzymałeś e-mailem kodu obsługi płatności, sprawdź, czy e-mail z kodem obsługi płatności nie znalazł się w folderze [Spam]. Kod możesz również sprawdzić na swoim profilu na PUE ZUS w zakładce [Polski Bon Turystyczny] > [Mój Bon]. 

  1. Nie mam swojego profilu na PUE ZUS. Czy może mnie reprezentować pełnomocnik i w moim imieniu aktywować mój bon?

Funkcja aktywacji bonu przez pełnomocnika będzie możliwa później. Obecnie musisz mieć swój profil na PUE ZUS, aby aktywować bon. 

  1. Pomyliłem się i podałem w recepcji błędny kod obsługi płatności. Co muszę zrobić, aby zapłacić bonem za wczasy?

Podaj recepcjoniście prawidłowy kod obsługi płatności. Recepcjonista w razie pomyłki może ponownie wpisać kod i dokończyć proces płatności.

  1. Co się stanie, jeśli podam recepcjoniście błędny kod potwierdzający płatność bonem, który dostanę SMS?

Płatność będzie anulowana. Musisz podać recepcjoniście jeszcze raz kod obsługi płatności (z e-maila), a następnie nowy kod potwierdzający, który otrzymasz SMS.

  1. Czy w obiekcie, który jest na liście POT, mogę zapłacić bonem tylko za nocleg, czy także za posiłki i atrakcje?

Za pomocą bonu możesz zapłacić za usługi hotelarskie. Usługa hotelarska to krótkotrwałe, ogólnie dostępne wynajmowanie domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych oraz świadczenie, w obrębie obiektu, usług z tym związanych (art. 3 ust. 1 pkt 8 ustawy o usługach hotelarskich). Usługa hotelarska musi składać się co najmniej z noclegu. Jeśli w danym obiekcie można uzyskać dodatkowe świadczenia  (stanowią one integralną część usługi) to nadal jest to usługa hotelarska. 

  1. Z przepisów wynika, że bonem można zapłacić za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne realizowane na rzecz dziecka. Czy jeśli nasze dziecko ma kilka miesięcy i jego pobyt w ośrodku jest darmowy, możemy zapłacić bonem? 

Tak. Usługa hotelarska lub impreza turystyczna są świadczone na rzecz dziecka, gdy dziecko korzysta z usługi hotelarskiej lub uczestniczy w imprezie turystycznej – nawet gdy ze względu na jego wiek nie  trzeba za nie zapłacić. 

  1. Chcę skorzystać ze swoim niepełnosprawnym dzieckiem z usługi hotelarskiej i zapłacić za pomocą bonu. Czy mogę za nasz wspólny pobyt zapłacić bonem?

Tak. Aby zapłacić za pomocą bonu, dziecko musi skorzystać z usługi hotelarskiej.

  1. Czy jeśli moje dziecko ma orzeczenie o niepełnosprawności do 16 roku życia, to przysługuje mi na nie dodatkowe świadczenie? Czy muszę przedstawić dodatkowe dokumenty?

Na dziecko niepełnosprawne przysługuje dodatkowe świadczenie w wysokości 500 zł (dodatkowy bon o wartości 500 zł). Dzieckiem niepełnosprawnym jest m.in. dziecko, które ma orzeczenie o niepełnosprawności (wydane na podstawie art. 4a ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych). Jeśli Twoje dziecko ma takie orzeczenie, to przysługuje na nie dodatkowe świadczenie w formie bonu. Aby otrzymać to świadczenie, musisz:

  • złożyć oświadczenie (przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS), że Twoje  dziecko ma orzeczenie o niepełnosprawności,
  • dołączyć kopię takiego orzeczenia.
  1. Czy mogę zapłacić za pomocą bonu za usługi gastronomiczne w hotelu?

Bon może być wykorzystany na usługi hotelarskie (art. 3 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich). Usługa hotelarska to krótkotrwałe, ogólnie dostępne wynajmowanie domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych oraz świadczenie, w obrębie obiektu, usług z tym związanych (art. 3 ust. 1 pkt 8 ustawy o usługach hotelarskich). Usługa hotelarska musi składać się co najmniej z noclegu, a jeśli w danym obiekcie można uzyskać dodatkowe świadczenia (gdy stanowią one integralną część takiej usługi) to nadal jest to usługa hotelarska.

  1. Czy mogę zapłacić bonem za rezerwację opłaconą za pośrednictwem portali (np. booking.com)?

Nie, nie ma takiej możliwości. Płatność bonem może przyjąć tylko przedsiębiorca turystyczny czyli np. hotel. Również przedsiębiorca turystyczny nie może pobrać pieniędzy z bonu za rezerwację opłaconą na portalu i oddać gotówkę Gościowi. Takie postępowanie w świetle ustawy jest przestępstwem.

  1. Czy mogę zapłacić bonem za tę część opłaty pobytowej którą mam uiścić w hotelu, a samą rezerwację robiłem za pośrednictwem portalu i tam wpłaciłem zaliczkę?

Tak, bonem można w hotelu uiścić dowolną część opłaty za usługę noclegową, w tym również za część opłaty, której nie uiszczono za pośrednictwem portalu. Natomiast hotelowi nie wolno przyjąć większej opłaty bonem i zwrócić różnicę gotówką Gościowi.

  1. Czy jeżeli opłaciłem zaliczkę na pobyt bonem i z powodu powrotu pandemii mój pobyt nie dojdzie do skutku, to czy odzyskam pieniądze na bonie?

Ustawa o Polskim Bonie Turystycznym nie zmienia istniejącego porządku prawnego. Jeżeli nastąpi powrót pandemii i ponownie będziemy musieli odwoływać rezerwacje, to nadal obowiązuje Ustawa z 31 marca 2020 r, która zapewnia Gościowi, iż ma do wyboru 3 formy rozwiązania kwestii anulowanej rezerwacji – otrzymanie od hotelu vouchera na równowartość zaliczki, zmiana daty samej rezerwacji lub zwrot środków w ciągu 180 dni od daty planowanej rezerwacji. Jeżeli ktoś wybierze trzecią możliwość, a zaliczkę opłacił bonem, to po 180 dniach od daty rezerwacji hotel zwróci zaliczkę na rachunek Polskiej Organizacji Turystycznej, a ta po ich zaksięgowaniu przekaże do ZUS, by zwrócona kwota ponownie pojawiła się na bonie osoby, której rezerwacja została anulowana.

  1. Czy jeżeli wysyłam dzieci z kimś innym (np. z dziadkami) na pobyt w hotelu, to czy koszty takiego pobytu mogę opłacić bonem?

Tak, bon służy do opłaty za pobyt w którym uczestniczy dziecko – beneficjent bonu. Jeżeli płatność ma nastąpić w hotelu, to rodzic – dysponent bonu – musi „zdalnie” asystować przy procesie opłaty. Dziadek poda recepcjoniście kod płatności bonu, ale potem od rodzica musi uzyskać kod PIN, który rodzic otrzyma SMS-em. Taki kod jest ważny tylko kilka minut, trzeba więc dobrze całą operację zgrać w czasie. W Blue Marine Mielno istnieje możliwość opłacenia kosztów pobytu bonem PRZED fizycznym pojawieniem się rodziny w ośrodku. Rodzic może część kosztów, którą chce pokryć bonem opłacić wcześniej telefonicznie podając potrzebne do zapłaty kody, a ewentualną dopłatę reszty kosztów dziadkowie dokonają już gotówką lub kartą kredytową po przyjeździe do Mielna.

Jeśli masz jakieś pytania to z przyjemnością udzielimy odpowiedzi